ادویه ی هندی، درمانی برای دیابت  نوع 2

 17 جولای 2015- محققان استرالیایی در حال بررسی ترکیبی از ادویه ی هندی و چربی امگا 3 برای جلوگیری از دیابت نوع 2 هستند.

گروه پژوهشی نوتراکیوتیکال از دانشگاه نیوکاسل، ساوت ولز و استرالیا بروی 80 داوطلب استرالیایی ترکیبی از کورکومین و امگا 3 را بصورت بالینی بررسی خواهند کرد.

 هر دوی این  ترکیبات درغذاها وجود دارند- کورکومین  از زرد چوبه مشتق شده است- و به گفته ی پرفسور Gargاین دو عوامل ضد التهابی مهمی هستند.

 پیشگیری از التهاب در بافت های چربی سالم  با معکوس شدن دیابت نوع 2 مرتبط است و التهاب یکی از علل ابتلا به دیابت نوع 2 به دلیل ایجاد مقاومت به انسولین و افزایش قند خون  می باشد.

 شرکت کنندگان به 4 گروه تقسیم شده اند: به گروه اول تنها کورکومین داده شد در حالیکه به گروه دوم  تنها چربی امگا 3 و به گروه سوم هر دو و گروه چهارم به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شد.

 محققان به ارزیابی  کاهش سیستمیک التهاب بدون عوارض جانبی در این آزمایش  خواهند  پرداخت، هدف آنها معرفی درمانی برای دیابت نوع 2 است.

پرفسور Gargمی گوید: امروزه استفاده از کورکومین  به میزان قابل ملاحظه ای  کاهش یافته است زیرا مردم به خوردن غذاهای آماده  روی آورده اند. کاهش استفاده از ادویه  با افزایش  قابل توجه ابتلا به دیابت نوع  2 به موازات هم پیش رفته است، نتایج این تحقیق در آینده ی نزدیک اعلام خواهد شد.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/jul/australian-study-investigating-indian-spice-as-type-2-diabetes-treatment-92593464.htmlhttp://www.diabetes.co.uk/news/2015/jul/australian-study-investigating-indian-spice-as-type-2-diabetes-treatment-92593464.html